|
Варненски
забележителности |
|
|
|
Корабостроителите разбиха 15 см лед, за да пуснат на вода нов кораб
03-02-2010 | Източник: varnacity.info
|
 |
15-сантиметров лед се наложи да разбият русенските корабостроители, за да могат да спуснат на вода нов кораб със строителен номер 704 |
На помощ беше извикан мощен тласкач от „Пристанищен комплекс”, който начупи дебелия лед. За да не бъде засегнат корпусът на новия асфалтовоз от острите ръбове на леда, в лимана беше направено изкуствено течение, което отнесе в р. Дунав опасните замръзнали блокове. На борда на плавателните съдове, които са на вода, се спазва строг ред, за да не може вятърът да отвее в Дунава работници, което ако се случи може да има трагични последици. Спуснатият днес на вода високотехнологичен асфалтовоз е втори подобен кораб, поръчан от алжирското държавно параходство „HYPROC”. Той има 5000 бруто регистър тона, дължина 104 м, неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Корабът е снабден с 2800 киловатов двигател “МАК”. Товарната част се състои от два танка за по 4200 м куб. суровина, която се превозва при температура 250 градуса. Всеки от тях е разделен на четири отсека, монтирани върху лагери, движещи се самостоятелно спрямо основния корпус. Проектът е изготвен изцяло от Техническия отдел на „Крабостроителница Русе” АД. За пръв път такъв тип кораби се построиха не само в България, но и на Балканския полуостров и съседните държави през 2003 г. в Русе и бяха показани на различни световни изложения. Течните горива са гръбнакът на икономиката на Алжир. Тя е на седмо място в света по запаси от природен газ и осигурява 12 на сто от доставките на газ за Европейския съюз. Очаква се през 2015 г. Алжир и Нигерия да построят газопровод през Сахара за Европа. Алжирският петрол е изключително подходящ за производство на бензини, но не и на асфалт. Това налага неговият внос. От „HYPROC” са направили проучване на световния корабен пазар и са установили, че единствено в Китай и в „Корабостроителница Русе” се строят асфалтовози от този клас. Заради разликата в качеството на изработването и квалитетното германско оборудване, алжирските корабособственици са предпочели русенското дружество. Днес във Варна ще бъде предаден на своите собственици, “Scheepvaartbedrijf Schot” C.V. – група холандски параходства, сухотоварният кораб „Meridiaan” с 8000 бруто регистър тона и дължина 128,45 м, произведен през миналата година в Русе. В момента в лимана на корабостроителницата се достроява на вода втори кораб от същата серия, а в цеховите се извършва монтажа на още два съда. Цялата поръчка от 6 кораба за “Scheepvaartbedrijf Schot” C.V. ще бъде завършена през 2011 г. Вече има опция за поръчка на други 4 подобни сухотоварни съда. За нуждите на производствената си програма, „Корабостроителница Русе” АД търси да назначи работници в Тръбарски цех, като осигурява и безплатен квалификационен курс. Вероятно дружеството е единствено в региона, което назначава масово работници. В завода се върнаха и корабостроители с висока специализация, които преди няколко години бяха заминали на работа в корабостроителници в Западна Европа.
Игнат Трайков Изпълнителен директор „Корабостроителница Русе” АД
|
|
|
Източник: varnacity.info
|
|
|
|
srand ((double) microtime() * 1000);
$randomnumber = rand(0,7); // change the second number if need be (see number 4 above)
$include0 = "ads1.htm";
$include1 = "ads2.htm";
$include2 = "ads3.htm";
$include3 = "ads4.htm";
$include4 = "ads5.htm";
$include5 = "ads6.htm";
$include6 = "ads7.htm";
$include7 = "ads8.htm";
if ($randomnumber== "0") {
include ("$include0");
} else if ($randomnumber== "1") {
include("$include1");
} else if ($randomnumber== "2") {
include("$include2");
} else if ($randomnumber== "3") {
include("$include3");
} else if ($randomnumber== "4") {
include("$include4");
} else if ($randomnumber== "5") {
include("$include5");
} else if ($randomnumber== "6") {
include("$include6");
} else if ($randomnumber== "7") {
include("$include7");
} else {
echo ("ERROR: A random num is being generated out of range, or not at all ");
}
?>
|
|