Вторник, 19 Септември 2017
 
   
     
 

ХЕРБАЛАЙФ   HERBALIFE

Програмата за клетъчно хранене на Herbalife - отслабване, напълняване без гладуване

Образование


Как се учи най-лесно?
Как се учи най-лесно? Знаете ли, че този метод не се използва нито от учителите нито от учениците?

25-03-2017

Тази техника за обучение дава изключително добри резултати, дори може да се твърди, че чрез нея учениците усвояват най-добре онова, което им се преподава и въпреки това, тя се използва изключително рядко. Изследване, публикувано в списание Psychological Science, разкрива ползите от този известен, но малко използван метод на учене.           

Да трупаш знания с течение на времето е една от най-ефективните стратегии. Т.нар. "практика за разпределяне" означава, предвиденият за преподаване материал да се разбие на малки парчета, които, вместо да се изсипят на един дъх в главите на учениците, да бъдат разпределени в кратки сесии за дълъг период от време. Доказано е, че по този начин хората учат по-добре, отколкото когато голямо количество информация им бъде дадена в рамките на един стандартен учебен час.           

И макар този вид на обучение да е добре известен, той много рядко се използва както от преподаватели, така и от ученици.           

Вместо това, те са склонни да използват много по-неефективни методи. Повечето ученици залягат над учебниците и препрочитат отново и отново материала, след което правят обобщение и пак го препрочитат и то без да стават от стола. Това води до излишно умствено напрежение, претоварване и в крайна сметка половината от знанията или не се задържат изобщо в главите или се изпаряват съвсем скоро.

Друг много ефективен метод, който е по-често използван в образованието, е този на тестовете. Когато учениците затвърждават своите знания с един вид игра на "вярно" и "грешно".           

Професор Джон Дънлоски, един от авторите на изследването, казва: "Бях шокиран, когато установих, че стратегии за обучение, които учениците използват най-много — като препрочитането и подчертаването на информацията — всъщност са им най-малко полезни. Ако те просто спрат да препрочитат материала отново и отново и започнат да го учат бавно и на малки интервали, те ще имат много по-голяма полза и много по-ефикасно ще го научат."           

"Тези стратегии в голяма степен са пренебрегвани в учебниците по психология, по които бъдещите учители се обучават. Ето защо не трябва да ни учудва, че те са пренебрегвани. За тях просто не се знае достатъчно", обяснява още той.           

Според него, най-обезпокоителното е, че техниката за обучение чрез разпределяне на материала във времето е позната на човечеството от повече от 100 години и въпреки това тя не се ползва.


Източник: ФАКТИ.БГ
https://fakti.bg

 

 

В рубриката

Как се учи най-лесно?

прочетена:   17641



Какво означава да бъдеш Учител!

прочетена:   3952



Всеки трети седмокласник има двойка по математика

прочетена:   41833



Хайде стига с образователните екзотики

прочетена:   3948



2/3 от университетите увеличават таксите за студенти

прочетена:   7181



Университетите залагат на сигурно с новите си специалности

прочетена:   3512



Училището не е място за дресировка на ума

прочетена:   5810



За какво още да гледаме при избора на университет

прочетена:   953



Режат приема в икономика

прочетена:   1305



Учителите искат повече български теми в 6-и и 8-и клас

прочетена:   973



АРХИВ  Архив новини
 
СПЕШНА ЗЪБОЛЕКАРСКА ПОМОЩ ВЪВ ВАРНА
Ако Ви боли зъб и имате нужда от спешна зъболекарска помощ във Варна ! Спешен зъболекарски кабинет.
ИНЕКС КОНСУЛТ
Лицензиран консултант. Строителен надзор. Оценка на инвестиционните проекти.

НБТА
Туристическа агенция
. Настаняване в хотели: Банско, Пампорово, Боровец, Златни пясъци, Слънчев бряг, Албена.

КЛАСИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ
Колекция на Георги Бонин

Академик Вера МУТАФЧИЕВА
Биография, библиография, интервюта, отзиви

 
 

 
За контакти:office@ida.bg Условия за реклама HERBALIFE Изработване на уеб страници

Copyright © 1998-2009 Studio IDA All rights reserved.