Варненската фирма „Емил Илиев” ЕООД” - ЧИКО подготвя разширяване на производствения асортимент. Тези действия на фирмата в условията на криза може да са изненада за любителите на първични пазарни анализи, но професионалистите не биха нарекли подобни стъпки рискови, а по-скоро очакван маркетингов ход.
Официално фирмата обяви, че предстои да пусне на пазара две нови серии атрактивни продукти още преди лятото. Ще бъдат предложени готови изпечени продукти от серия барбекю и нов продукт за бързо приготвяне - телешки бургер. Новите продукти ще изненадат приятно потребителите, които свикнаха с постоянно поддържане на разнообразие от свежо свинско, телешко и агнешко месо във фирмените магазини. За пореден път те ще се убедят в предлаганото качество, което прави марката предпочитана, а развитието и по-независимо и определено в правилната посока. За тези резултати главна предпоставка е затвореният кръг на производство. Тайната формула е: кланица + месни суровини + производство, която дава база за адекватни решения при настоящите условия.
Наред с това в края на 2008 година SGS, даде висока оценка на постигнатите показатели за безопасност и качество на храните и сертифицира предприятието с най-високия стандарт в света Интернешънъл фуудс стандарт /IFS/. Един от най-строгите и тежки стандарти за производители беше защитен от “Емил Илиев”ЕООД – ЧИКО във високия клас. Според стриктните правила на IFS "Висока оценка" получават единствено производители с над 95% съответствие на критериите.
Стабилността, устойчивото развитие и разширяване на асортимента дават необходимата глътка свежест и нотка спокойствие у служителите на предприятието. Фирмата се оказа една от малкото, пропуснали вълната от съкращаване на персонала, като предпочете временно пускане в неплатен отпуск, отколкото безвъзвратната загуба на подготвени кадри.
От “Емил Илиев”ЕООД - ЧИКО успяха да преодолеят и излишната разгласа на кризата в потреблението. Така разтръбените предписания бяха усетени в бранша като допълнителен натиск, което е в пряк разрез с възможностите за бизнес по време на икономически затруднения, а изискването за съдържание на етикетите постави под общ знаменател всички фирми от месопреработвателната промишленост, въпреки че точно в тази фирма всички препоръки на контролните органи бяха изпълнени.
Що се отнася до съдържанието на етикетите и продуктите ситуирани на пазара, специалистите на фирмата съветват да сме по-внимателни в избора си и определено да предпочитаме българските стоки. В общ план е важно да се отбележи, че грубото сравняване на цените на вносните и местните хранителни стоки заблуждава потребителите, най-малко поради факта, че към цената на вносните меса и колбаси се добавя цената за транспорт, обмитяване и съхранение. На практика реалната цена на вносната стока е доста по-ниска, а от там може да съдим за качеството на вложените суровини.