Как да се предпазим от измама при резервация по интернет
16-01-2010 | Източник:
|
 |
Няколко прости правила и трикове са полезни както за туристи, така и за хотелиери |
Представете си следното. Дни наред разглеждате хотели в интернет, пращате запитвания и сравнявате. Накрая се спирате на хотел „Лунни сенки” (или вила „Вилекула”) и правите резервация за цялата ви група за Нова година. Изпращате капаро и започвате да броите дните. Ден преди Нова година, шумната и весела компания пътува до град Н. и започва да търси хотела (или вилата). Него го няма. Станали сте жертва на интернет измама. Описаното горе не се случва често, но все пак ни напомня, че трябва да сме внимателни, да задаваме въпроси и да изискваме информация преди да направиме резервация и да пристъпиме към плащане. В същото време, собствениците на ваканционни имоти трябва да организират работата си така, че да разсейват съмненията и да внасят доверие.
Електронното издание BgVakancia.com. объръща внимание на това какви стъпки могат да се следват и каква информация е желателно да се предоставя, за да намалят опасенията от измама. Така ще се подскаже и на туристите как да се предпазват. Този подход от страна на собствениците на ваканционни имоти повишава не само доверието в това, че те реално съществуват, а и в качеството на предлаганата от тях услуга.
Какво да направи собственикът на ваканционен обект.
На фона на измамите, коментирани в медиите, туристът има правото да се съмнява. Съмнението не трябва да се приема като обида. Напротив, преодоляването му дава възможност да се спечели дългосрочен клиент.
Когато турист се свърже с вас е добре да му предоставите поне едно от следните неща. Като за начало може да организирате интернет книга за гости или референции. Всеки хотел, вила и ваканционен апартамент трябва да имат книга/интернет страница за гости, в която посетителите да споделят техните впечатления от престоя си. Книгата за гости трябва да е видима в интернет, за да е достъпна за бъдещите туристи. Подканвайте своите гости да пишат в нея. Може да обясните проблема с това, че при запитване някои хора се съмняват дали ваканционният обект съществува. Съответно, попитайте дали при такива случаи ще може да предоставите техния и е-мейл за справка. Много рядко туристи, които са доволни от престоя си ще ви откажат.
Сайтове, където вашият имот има платена реклама. Тази информация е показателна за това, че обектът е активен, инвестира и се бори за позициите си на туристическия пазар.
Интернет сайт.Положително е, ако ваканционният имот има собствен уеб сайт, в който да постави информация, детайли, документи, лицензи, удостоверяващи неговото съществуване и качество, както и отзиви от туристи.
За хотелиерите.
Документ и номер на категоризацията, които удостоверяват, че този обект е регистриран и отговаря на законноприетите качества за настаняване. Информация за вашето членство в туристически асоциации. Да се предостави линк към интернет страници на асоциациите, където туриста може да удостовери, че вие сте член. Туристическите асоциации проверяват щателно преди да допуснат нови членове.
Как да се предпази туристът.
В зависимост от типа на имота – хотел, вила или апартамент, изисквайте и очаквайте да ви бъде дадена поне част от информацията описана горе - референции, рекламни сайтове, сайт на имота, документи за категоризация и членство в асоциации. Ако управителят/собственикът на ваканционния имот не желае или не може да предостави такава информация, не поемайте риск и намерете друг обект. Пристъпвайте към плащане на капаро, което в някои случаи не е малка сума, едва когато имате изчерпателна и задоволителна информация.
Не се притеснявайте да се обадите по телефона и да разпитате обстойно за имота, за вашата стая, за това какво има наоколо, и т.н. Поискайте още снимки. Трудно се отговаря на ред детайлни въпроси, ако става дума за несъществуващ имот. Освен това, получената информация ще ви бъде полезна така или иначе. Вие сте клиент и имате пълното право да бъдете информиран.
Изискваното капаро не трябва да е в много голям размер. Нормално е то да не надвишава 20 – 30% от общата сума.
Документи.
Резервационната форма трябва да цитира всички договорености, които са постигнати в първоначалния контакт, като например дата на пристигане, дни престой, брой хора, цена, начин на плащане и схема на плащане. Туристът попълва данните на гостуващите и потвърждава тези договорености по е-мейл. Хотелиерът издава фактура/договор за плащане, на база на което туристът превежда капарото. Туристът трябва да пази документ за преведената сума и управителят изпраща разписка за получената сума. Бързият размен на добре оформени документи е показателно за това, че обектът има обиграна процедура при резервации.
Банковата сметка, на която се изпраща капарото, трябва да носи името на хотела, а не на частно лице.
Информация по интернет.
Наред с обмена на документи, туристът може да потърси информация за имота в Google. Направете търсене по името на имота или „името на имота” и „форум.” Ако не намерите никаква информация от различни сайтове и форуми, тогава имотът или не съществува, или не е много активен/посещаван. Това създава съмнение не само за съществуването му, но и за качеството на туристическата услуга. Горното се отнася предимно за хотели, но много вили и ваканционни апартаменти също са обсъждани в интернет форуми.
При съмнение в съществуването на даден ваканционен обект, сигнализирайте интернет сайта, където сте го намерили.
|
|
|
Източник:
|
|
|
 |
Не позволявайте болката да ви отнеме радостта от живота!
В магазин Билков рай във Варна и в онлайн магазина
www.bilkov-rai.com
ще намерите продукти, които да:
- съхранят младостта на ставите и хрущялите
- да върнат подвижността ви
- да противодействат на възпаленията
- да намалят болката
За бърза поръчка или консултация за продукт позвънете на тел. 087 900 0
388 или ползвайте връзката чрез месинджър. |
| |
|
|