0888 867 327

независим дистрибутор    

 

 

 

 

 

  Новини

Здравословната закуска
Здравословната закуска Добрата закуска трябва да е балансирана, но и достатъчно обилна.

07-02-2014
За някои закуската е онова, за което все не намират време, а и не му отдават толкова значение, за други тя е нещо почти свещено и задължително.

Повечето диетолози са обединени около мнението, че закуската е най-важното хранене за деня, тя помага на човек организмът му да се събуди и да се зареди със сили за предстоящия ден.

Въпреки това някои хора смятат, че най-добрата закуска е... липсата на такава.

Доста по-противоречиви са мненията сред специалистите каква точно е здравословната закуска. Според някои, тя трябва да бъде минимална и много лека (например зелен чай с мед или малко ядки), а според други – доста обилна.

Резултатите от някои най-нови изследвания показват, че хората, които след събуждането си не приемат никаква храна, са със забавена обмяна на веществата, по-ниско ниво на захар в кръвта, с понижено внимание и влошена памет.

Идеалното време за закуска е между 7 и 9 часа. В различните части на света самото й съдържание обаче е доста различно. Френската закуска (често тя се нарича и континентална) се състои от кроасан, яйце, портокалов сок, конфитюр и кафе. Турската закуска е питка с овче сирене, кашкавал, маслини и кафе, английската пък е богата на мазнини – бъркани яйца с бекон, наденички и зеленчуци.

Калоричността на националните закуски зависи от климата (колкото по-студен е той, толкова по-засищаща трябва да бъде сутрешното хранене). Наличните продукти също са от значение. Ясно е, че скандинавците нямат навика да закусват маслини - те предпочитат варени картофи и риба.

Диетолозите постоянно напомнят, че закуската трябва да бъде балансирана, т.е. да се състои от 1/3 от дневната норма белтъчини, 2/3 от тази на въглехидрати и до 1/5 от нормата мазнини.
Белтъчините засищат за целия ден (месо, риба, яйца, млечни продукти, бобови култури, гъби). Ненаситените мазнини се усвояват по-бързо, отколкото наситените и се смятат за по-полезни (авокадо, бадеми, орехи). Въглехидратите осигуряват енергията, необходима за събуждането на организма, но и при тях има особеност – трябва да се предпочитат не “бързите”, а “бавните” (течни млечни продукти, плодов и зеленчуци).

Организмът се нуждае и от целулоза – хранителните влакна, които създават чувството за ситост, нормализират обмена на мазнините, стимулират работата на червата и осигуряват стабилното ниво на разпада на глюкозата (овесени ядки и пълнозърнест хляб).

Ако за лятната закуска са подходящи чаша кафе, мляко и пресни плодове, зимната трябва да бъде “по-стабилна” - овесени ядки, стафиди, ябълки, портокал или киви. Подходящи са както различните видове зеленчукова салата, така и плодовите (без мляко с висока масленост). Не забравяйте и за изварата, която съчетана със сладко или сметана, може да замени успешно препечените филийки и сандвичите.

Закуската все по-често се възприема от много хора като добро начало на деня и затова не случайно вече става модерно да се закусва извън дома. Предимствата на това могат да са няколко:
- разнообразие от кафе и вкусни ястия;
- общуване с сприятели (което също способства за повишаване на настроението);
- не е нужно да приготвяте каквото и да било.

Източник: Здраве.BG
http://www.zdrave.bg

Най-вредният сутрешен навик, който ви пречи да отслабнете

прочетена:   6583



Джинджифил: ползи за здравето

прочетена:   4261



Как да избегнем качването на килограми в зимния сезон и по време на празниците?

прочетена:   3088



5-минутна йога за офиса

прочетена:   2062



Закуската помага на децата да се представят по-добре в училище

прочетена:   1109



Rainbow диета

прочетена:   3800



Плосък корем по лесния начин-направете си вода "Саси"

прочетена:   4653



Как да се храним по-полезно в офиса

прочетена:   2197



Лицето: Добрата диета е от съществено значение

прочетена:   1146



Здравословната закуска

прочетена:   1563



     
Светла Захариева
Моб.: 0888 867327
Е-mail: sve1909@gmail.com
Всички референции за контрол на теглото са свързани с Програмата на Хербалайф за контрол на теглото, която включва, наред с други неща, балансиран режим на хранене, редовна физическа активност, подходяща дневна доза течности, хранителни добавки, когато се изисква, и подходяща почивка.
Индивидуалните резултати ще се различават.

Продуктите на Хербалайф не са предназначени за диагностика, третиране, лечение или предотвратяване на заболяване.