Петък, 02 Декември 2022
 

   

Здраве


За по-здрава имунна система: Цитруси, джинджифил и чесън

09-12-2018  |   Източник:  
За по-здрава имунна система: Цитруси, джинджифил и чесън Ако търсите начини, с които да предотвратите досадния грип, първото нещо, което трябва да направите, е да подобрите хранителния си режим.

През този сезон човек може лесно да настине. Пътуването с масовия градски транспорт и работата в голям колектив създават предпоставки за това.

Консумацията на определени храни и напитки подобрява работата на вашата имунна система. А ако болестта е вече налице, стимулирането на имунната система ще ви помогне да се излекувате по-бързо.

Какво да ядете за по-здрава имунна система?

1. Цитрусови плодове

Повечето хора си купуват портокали и грейпфрути, ако са настинали, но истината е, че всички цитрусови плодове са пълни с витамин С. А той изгражда имунната система. Смята се, че увеличава производството на бели кръвни телца, които са от ключово значение за борбата с инфекциите.
Тъй като тялото не произвежда витамин С, е необходимо да си го набавяте всеки ден.

2. Червени чушки

Ако мислите, че цитрусовите плодове имат най-много витамин С от всички плодове и зеленчуци, сте сбъркали. В 100 г червени пиперки има два пъти повече витамин С в сравнение с портокалите, например. Те също са богат източник на бета каротин. Освен че се грижи за имунната система, витамин С може да помогне за поддържането на здрава кожа. Бета каротинът в зеленчука пък е ценен и за зрението.

3. Броколи

В тях има изобилие от нутриенти, които държат бацилите надалеч. Съдържат витамините А, С и Е, както и много други антиоксиданти и фибри. За да извлечете максимална полза от тези вещества, е по-добре да готвите зеленчука на пара.

4. Чесън

Бабите са го използвали за предпазване от вируси. Вярно, няма как да хапнете една скилидка сутрин на гладно и да отидете на работа, но може да го консумирате вечер или през уикенда. Още ранните цивилизации са го използвали за борба с инфекциите в тялото. А в наши дни е доказано, че чесънът помага и за понижаване на кръвното налягане.

Имуностимулиращите свойства на чесъна се дължат на високата концентрация на сяра съдържащи съединения, например алицин.

5. Джинджифил

Настърганият корен, подправен с малко мед и лимон, е идеалното средство за гонене на настинка и отхрачване. Много хора взимат по една лъжица сутрин на гладно, за да се предпазят от циркулиращите навън вируси. Чаят от няколко резенчета също се препоръчва, стига да нямате против по-лютиво. Джинджифилът помага за намаляване на възпалението на гърлото и по-бързото отделяне на секрета от носната лигавица. Също така успокоява гаденето при грип.

6. Спанак

Зеленолистният зеленчук е богат на витамин С. Той също е богат на антиоксиданти и бета каротин, които могат да увеличат способността на организма да се бори с инфекциите, които атакуват първо имунната система. Подобно на броколите, спанакът също не е добре да минава през по-сериозна термична обработка, за да се запазят полезните му свойства.

7. Киви

В този плод има основни хранителни вещества, които са нужни на тялото, за да се справи с инфекциите. В него се съдържат витамините С и К, фолиева киселина, калий.


Източник:



ВАРНА СИТИ ИНФО
 


В магазин Билков рай във Варна на ъгъла на бул. Владислав и ул. Д-р Пискюллиев от понеделник до събота от 9.30 до 18.30 или в сайта ни Билков Рай  ще намерите още много природни дарове.
За бърза поръчка или консултация за продукт позвънете на тел. 087 900 0388 или ползвайте връзката чрез месинджър.
 
 
В РУБРИКАТА
Как да намалим болките в коленете и ставите през есента

Прочетена:   28664

Медът е моят антибиотик

Прочетена:   1149

Хранатa по дни от седмицата: Кои храни ще възстановят силата и енергията ви

Прочетена:   248

Невероятните ползи на едно растение от времето на динозаврите

Прочетена:   592

Любимата билка на английската кралица Елизабет I

Прочетена:   520

Ашваганда

Прочетена:   613

Шипка

Прочетена:   718

Кои са най-богатите на магнезий храни

Прочетена:   205073

За по-здрава имунна система: Цитруси, джинджифил и чесън

Прочетена:   48321

Какво струва продължителният работен ден?

Прочетена:   113046

АРХИВ  Архив новини

Copyright © 1998-2022  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Дне - 230 - Вчера 445 - Общо 6142384 за 8967 дни - Минимум 685 - Максимум 6448 от 15.05.1998 (23:13)