Петък, 02 Декември 2022
 

   

Здраве


Зеле – зеленчукът на зимата

18-01-2018  |   Източник:  
Зеле – зеленчукът на зимата Зелето е един от най-употребяваните зеленчуци през зимата. Освен традиционното кисело зеле, което българите приготвяме, през този сезон го консумираме и под други форми.
Ползите на зеленчука са били познати още от древните гърци и римляни, които го препоръчвали като божествена храна. И има защо.

Пресният зеленчук не случайно се нарича „северен лимон“. Това странно име се дължи на голямото количество витамин С в него, подобно на цитруса. Той съдържа вещества, които засилват съпротивителната способност на тялото срещу вируси и настинки.

В 100 грама прясно зеле има 25 калории, 1,28 грама протеин, 5,80 грама въглехидрати, 0,10 грама мазнини. Бялото зеле е най-употребяваното и богато на полезни хранителни микроелементи. То съдържа около 92% вода, 1,4 белтъчини, от 2 до 8% захари, както и минерали като калий, калций, фосфор, магнезий, желязо, сяра, натрий, йод, манган и други. Във вътрешните листа и кочана на зеленчука има белтъчини, захари и витамини като С, В1, В2, РР, К, U. Каротинът, който му придава зелен оттенък, също е много важен.

Нека разгледаме по-обстойно многобройните ползи за здравето от консумацията на зеле през зимата:


Намалява възпалението

Възпалението е реакцията на организма при инфекции. То може да бъде част от лечебния процес, но и да стане хронично. Много изследвания сочат, че приемът на кръстоцветни зеленчуци, каквото е зелето, помага за намаляване на възпалението. Това се дължи и на разнообразието на витамини в него. Например витамин С е антиоксидант, който се бори със свободните радикали в тялото.


Укрепва имунната система

Затова сравняват зелето с цитрусите. В 100 грама прясно зеле има около 36.6 милиграма витамин С, което е доста висока стойност. Приемът на витамина предотвратява настинките, борейки се с болестотворните микроорганизми, и подсилва имунната система.

Витамин С подобрява абсорбацията на други хранителни вещества, най-вече желязо.


Подобрява храносмилането

Ако често имаме проблеми със стомаха, можем да пием сок от кисело зеле, който се смята за естествен пробиотик. Зелето е богато на фибри, като в 100 грама има около 2,5 грама грама от тях, което е напълно достатъчно, за да подобри движението на червата.

Приемът на кисело зеле и сок помага и при запек.


Помага за отслабване

Зелето е нискокалоричен зеленчук, който можем да ядем по-често по време на диета без да се притесняваме, че ще напълнеем. В 100 грама прясно зеле има само 25 калории.


Прави кожата по-хубава

Поради наличието на витамин С, консумирането на зеле може да спомогне за подобряване на производството на колаген - протеинът, който подпомага еластичността на кожата. Витаминините А и D също подпомагат здравината на нашата кожа.





Източник:



ВАРНА СИТИ ИНФО
 


В магазин Билков рай във Варна на ъгъла на бул. Владислав и ул. Д-р Пискюллиев от понеделник до събота от 9.30 до 18.30 или в сайта ни Билков Рай  ще намерите още много природни дарове.
За бърза поръчка или консултация за продукт позвънете на тел. 087 900 0388 или ползвайте връзката чрез месинджър.
 
 
В РУБРИКАТА
Как да намалим болките в коленете и ставите през есента

Прочетена:   28687

Медът е моят антибиотик

Прочетена:   1149

Хранатa по дни от седмицата: Кои храни ще възстановят силата и енергията ви

Прочетена:   248

Невероятните ползи на едно растение от времето на динозаврите

Прочетена:   592

Любимата билка на английската кралица Елизабет I

Прочетена:   520

Ашваганда

Прочетена:   613

Шипка

Прочетена:   718

Кои са най-богатите на магнезий храни

Прочетена:   205073

За по-здрава имунна система: Цитруси, джинджифил и чесън

Прочетена:   48321

Какво струва продължителният работен ден?

Прочетена:   113047

АРХИВ  Архив новини

Copyright © 1998-2022  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Дне - 250 - Вчера 445 - Общо 6142404 за 8967 дни - Минимум 686 - Максимум 6448 от 15.05.1998 (23:13)