Сряда, 19 Септември 2018
Православен календар

   

Здраве


Преборете пролетната умора с позитивизъм

31-03-2016  |   Източник:  в-к Стандарт
Преборете пролетната умора с позитивизъм Пролетта дойде. Времето започна да се затопля, много дървета вече цъфтят, хората излизат на разходка, но много от нас нямат желание за нищо.

Това е така защото пролетната умора вече чука на вратите ни. Именно на нея се дължат умората и отпадналостта, които изпитваме тези дни.

Наскоро сменихме времето с един час напред, което допълнително ни създаде някои неразположения на организма. От пролетна умора страдат предимно жителите на страни, в които при смяна на сезоните се променят температурите и слънчевото греене. Ярко изразена е в Северното полукълбо, където най-силното се усеща от средата на месец март – астрономичното начало на сезона пролет, до края на април.

Астения или казано накраткно пролетна умора, има старогръцки произход, означава „без сила". Ето другите сиптоми, които усещаме:

Сънливост – дори след достатъчни часове сън, засегнатите от пролетна астения се чувстват непрекъснато недоспали и уморени;

Понижено настроение стигащо до депресии, чувство на меланхолия и тъга. Пролетната умора е точно такова сезонно афективно разтройство;

Промяна в апетита – някои хора загубват апетит, а други изпитват не прекъснат глад;

Разсеяност и общо чувство на слабост - тези симптоми са съпроводени с усещането за липса на енергия, която сякаш е напълно изчерпана;

Чести и продължителни главоболия, гадене и световъртеж;

Има няколко начина, с които да си върнем енергията на тялото и духа си, за да бъдем пълноценни. Хубаво е да бъдем по-положително настроени и да не прибягваме към лекарства, а по-скоро към няколко прости неща, с които ще се почувстваме по-добре.


Как да преборите пролетната умора:

- Забравете за алкохола, мазните и пържени храни;
- Пийте поне по 2 литра вода на ден;
- Кажете „да" на пълнозърнестите храни;
- Без сладки изкушения, позволени са само мед и натурален шоколад;
- Похапвайте поне по 5 пъти дневно. Така ще поддържате стабилно нивото на кръвната захар и няма да имате енергийни спадове;
- Яжте повече пресни плодове и зеленчуци. Те са много по-полезни, отколкото медикаментите;
- Избягвайте прекомерната употреба на енергийни напитки и кафе;
-Спете повече, по 7-8 часа , за да сте в най-добра форма;
- Започвайте деня с контрастен душ и утринна гимнастика;
- Носете дрехи с ярки и жизнерадостни цветове;
- Стойте повече време на слънце;


Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com


ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
Времето във Варна
Температура:
23°
Влажност: 47 %
Вятър: 19 км/ч, И
Атм. налягане: 1023 hPa

София 23°
Пловдив 23°
Бургас 23°
Г. Оряховица 25°
В РУБРИКАТА
Какво струва продължителният работен ден?

Прочетена:   60014

Помело – за по-силна имунна система

Прочетена:   8793

Каква е лечебната сила на студения душ?

Прочетена:   210

Защо някои хора са по-изобретателни от други?

Прочетена:   459

6 съмнителни здравни съвета

Прочетена:   3124

Зеле – зеленчукът на зимата

Прочетена:   2379

6 доказани ползи от смеха върху тялото

Прочетена:   485

8 златни правила, които гарантират доброто здраве на мозъка

Прочетена:   258

Акупунктура – реален или плацебо ефект?

Прочетена:   1295

Червено цвекло - витаминозна бомба

Прочетена:   1261

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 222 - Вчера 397 - Общо 34818958 за 7227 дни - Средно дневно 4818 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)