Вторник, 17 Октомври 2017
 
   
     
 

ХЕРБАЛАЙФ   HERBALIFE

Програмата за клетъчно хранене на Herbalife - отслабване, напълняване без гладуване

Здраве


Здрави и слаби с интуитивно хранене
Здрави и слаби с интуитивно хранене Яжте каквото ви се иска, но само ако сте гладни. Обикнете тялото си и не бройте калории.

24-03-2016

Зад интуитивното хранене се крие простичкият принцип да не ядеш, когато не си гладен. Тази методика е разработена от д-р Стивън Хоукс, който постоянно се подлагал на тежки диети заради наднорменото си тегло. След гладуването обаче резултатът винаги бил еднакъв - бързо връщане на старите килограми. Тогава Хоукс решил да опита нещо ново - просто спрял да яде, когато не е гладен. Но когато му се хапвало нещо сладко или чипс, той си го позволявал без угризения, защото е на мнение, че ако организмът има нужда от определена храна, той ще си я "поиска". Благодарение на метода на интуитивното хранене Хокс се разделил с цели 22 кг и успял да запази постигнатото тегло. Този начин на хранене се различава от диетите, които изискват ограничаване на желанието и отказ от потребностите на организма. Той обаче си иска своето и ни отмъщава след лишенията, на които го подлагаме с последващо напълняване. Интуитивното хранене следва принципа: дай на организма си това, което той иска, вслушай се в тялото си и то ще бъде удовлетворено. Ето кои са основните принципи на интуитивното хранене, чието спазване ще ви отведе до мечтаната фигура:


1. Зарежи диетите

Всяка диета е вредна и безполезна. Трябва да осъзнаете това и да спрете да подлагате организма си на подобен стрес. Изхвърлете книгите и списанията, които ви предлагат измамната надежда да отслабнете лесно, бързо и завинаги. Не ровете в интернет за най-новия и уж ефикасен начин за бързо отслабване. Защото ако оставите в съзнанието си дори и мъничка надежда, че някъде може да намерите нова, по-добра и ефективна диета, вие няма да можете да се концентрирате върху интуитивното хранене.


2. Вслушай се в глада си

Давайте на тялото си адекватно количество добри въглехидрати, за да имате енергия. Иначе ще ви гони постоянен глад и много лесно ще се поддадете на първото изкушение. Опитите за здравословно хранене ще се провалят, ако чакате да стигнете до момента, в който сте обезумели от глад. Разпознаването на първичните биологични сигнали на глада са началото на доверието и приятелството между вас и храната. Много важно е да се научите да ядете не по навик или от скука, а само когато сте гладни.


3. Не брой калориите

Забравете за всички теории, според които сте отличник, ако приемате под 1000 ккал дневно, и пълен неудачник, ако си позволите малко шоколад или парче торта. Този контрол над храната се намира дълбоко в подсъзнанието ви, а постоянното броене на калории непрекъснато ви насажда чувство за вина. Отървете се от него, защото това е ключова стъпка към интуитивното хранене.


4. Помири се с храната

Забравете за битките с храната. Обявете пълно примирие. Дайте си зелена светлина и разрешение за ядене на всичко, което ви се прииска. Защото, ако често си казвате, че не може и не трябва да ядете определена храна, с времето това се превръща в неконтролируем жажда за точно тези храни. Следват преяждане и излишни килограми.


5. Спри навреме

Организмът ни винаги алармира, когато няма нужда от повече храна. Нужно е просто да се вслушате в тези сигнали. Обърнете внимание как се чувствате, когато сте сити, а не преяли. Обръщайте внимание на вкуса на храната и на нивото ви на ситост в този момент. Пробвайте да оцените усещането си за ситост по десетобална система, в която 10 е преяждане, а 1 - силен глад. Докато се храните, спрете се на оценка 5-6. Направете си експеримент с шоколад. Хапнете малко от него, после се насладете на вкуса като спрете за кратко. След това хапнете още едно блокче. След 4-ото блокче ще установите, че не ви е толкова вкусно, колкото при хапването на първото парче шоколад. Защото тялото ви подава сигнал: Забави, намали количеството, вече имам това, което ми е необходимо.


6. Яж с удоволствие

В азиатските страни повечето хора са интуитивни консуматори и вярват, че храната е едно от най-големите удоволствия. Те ядат, когато са гладни, и спират, когато са се наяли. Ако се храните с любимите си храни в приятна обстановка, наслаждавайки се на всяка хапка, получаваното от храната удоволствие се увеличава многократно. Така ще установите, че нужната ви храна, за да сте сити и доволни, далеч не е в значителни количества.


7. Не на емоционалното хранене

Спрете да успокоявате нервите си и лошите емоции с храна. Тревога, самота, скука, гняв са познати емоции, които изпитваме често. Но храната не е начинът да ги елиминираме. Тъпченето от нерви ще ви направи щастливи за кратко и после пак ще изпаднете в депресивно състояние, дори ще сте гузни заради изяденото. Така или иначе ще ви се наложи да се справите с източника на емоциите, но в допълнение и с последствията от преяждането.


8. Обичай тялото си

Приеми себе си, тялото си, гена и физическите си дадености. Никой не може да обуе обувки с по-малък размер от своя, нали? Затова не очаквайте това от тялото си.
Ако сте прекалено критични и с нереалистични очаквания към тялото си, ще ви е трудно да се откажете от диетите. Трябва да обичате тялото си, независимо какво показва кантарът и кой размер дрехи носите.


9. Забрави казармените тренировки

Фокусирайте се върху самото движение на тялото, а не върху горенето на калории. Стремете се да сте активни - разхождайте се или покарайте велосипед в парка. Но не прекалявайте с тренировките и натоварванията във фитнеса или у дома. Не тренирайте на всяка цена. Когато се събудите преценете дали да полежите още 15 минутки в леглото или да се изстреляте като пружина и да излезете на сутрешна разходка.


10. Избирай разумно

Подбирайте такива храни, които са полезни за тялото ви, но и галят небцето ви. Не е нужно да спазвате строги диети, за да бъдете здрави и във форма. Избирайте качествена храна, хранете се бавно и с удоволствие и не спирайте да се вслушвате в тялото си. То знае какво и кога ви е нужно. Доверете му се.


Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com

 

 

В рубриката

Спете на отворен прозорец за здраве

прочетена:   25621



Варени яйца всеки ден за перфектно здраве

прочетена:   1391



Да, мързелът е здравословен

прочетена:   26605



Преборете пролетната умора с позитивизъм

прочетена:   1515



7 ползи на меда върху здравето

прочетена:   3505



Здрави и слаби с интуитивно хранене

прочетена:   1346



Осем мита за храненето

прочетена:   2917



Мит ли са осемте чаши вода

прочетена:   4842



За да сме в добро настроение от рано сутрин...

прочетена:   3824



Мрежата лишава хората от навици за общуване

прочетена:   1215



АРХИВ  Архив новини
 
НБТА
Туристическа агенция
. Настаняване в хотели: Банско, Пампорово, Боровец, Златни пясъци, Слънчев бряг, Албена.

Best Rent A Car in Sofia, Bulgaria
Car rental in Varna, Bourgas, Balchik - Bulgaria
СПЕШНА ЗЪБОЛЕКАРСКА ПОМОЩ ВЪВ ВАРНА
Ако Ви боли зъб и имате нужда от спешна зъболекарска помощ във Варна ! Спешен зъболекарски кабинет.
КОНТРОЛ НА ТЕГЛОТО
Здравословен начин за поддържане на оптимална физическа форма с продуктите на Herbalife

Академик Вера МУТАФЧИЕВА
Биография, библиография, интервюта, отзиви

 
 

 
За контакти:office@ida.bg Условия за реклама HERBALIFE Изработване на уеб страници

Copyright © 1998-2009 Studio IDA All rights reserved.