Събота, 19 Август 2017
 
   
     
 

ХЕРБАЛАЙФ   HERBALIFE

Програмата за клетъчно хранене на Herbalife - отслабване, напълняване без гладуване

Здраве


Мит ли са осемте чаши вода
Мит ли са осемте чаши вода Мъжете трябва да посягат по-често от жените към бистрата течност

18-03-2016

Водата - на пръв поглед просто химическо съединение, два атома водород и един кислород, всъщност е най-уникалният елемент, без който нямаше да съществува нищо, включително и човекът. Японският писател и доктор по алтернативна медицина Масару Ямото, който твърди, че водата има памет, казва в една от книгите си: "Човек започва живота си като ембрион в майчината си утроба с 99% вода.

При раждането си сме 90% вода,

а когато стигнем средна възраст, слизаме до 70%. Ако умрем в дълбока старост, вероятно ще сме около 50% вода. С други думи, през живота си съществуваме главно като вода."

За учените водата всъщност все още е велика загадка, колкото и да напредват с изследванията си, те си признават, че още дълго няма да знаят почти нищо за нея. Всичките й физически и химически свойства са необичайни и я отличават от другите течности. Това обяснява затова част от специалистите непрекъснато ни повтарят, че редовният прием на чиста вода не може да се заменя с никаква друга течност. С помощта на питейната вода протичат всички биохимични реакции и процеси в тялото ни, тя балансира енергийната ни система, изчиства ни от токсините, поддържа кожата ни, предпазва от един куп болести, има дори свойствата на лекарство.

Какво количество трябва да поемаме, за да сме здрави? Само като усетим жажда ли трябва да посягаме към чашата с вода, или трябва да не изпускаме от ръцете си бутилката с Н2О? Учените не са единодушни по тоя въпрос, но сред специалистите преобладава мнението, че разумната доза в рамките на денонощие е два литра вода, или осем чаши. Не и повече, тъй като в дългосрочен план поглъщането на по-големи количества може да има обратен ефект. Излишните течности натоварват бъбреците, увеличават ненужно обема на кръвта, затрудняват работата на сърдечносъдовата система.

Препоръката за осем чаши вода на ден дава за пръв път през 1945 г.експертната група по храни и хранене към Института по медицина на Националната академия на САЩ. Изследователите изчисляват, че на всяка приета с храната калория човек се нуждае от 1 г вода. И тъй като средният прием на ден е 2000 калории, то водата, която жените трябва да поемат дневно, е два литра, или 8 чаши, а мъжете - два литра и половина, или десет чаши. Силният пол има нужда от един литър повече заради по-голямата си мускулна маса, по-усилените физически натоварвания и по-засилената функция на потните жлези. Още тогава учените прибавят, че нуждата ни от вода е зависима и от възрастта, подрастващите имат нужда от повече течности. Интересното е, че през 2004 г. научните работници от същия институт правят поправка в препоръките си - изчислявайки дневната доза, те не са имали предвид само чистата питейна вода, но и

всяка друга поета течност,

включително и тази, която се съдържа в храната ни. Други специалисти обаче смятат задължителните осем чаши вода за мит поради липсата на научни доказателства. Нефрологът доктор Хайнц Валтин от английската медицинска школа в Дортмунд заявява през 2002 г., че всички течности, които поемаме, включително чай и кафе, могат да заменят изцяло нуждите от вода на организма ни. Той се обявява и срещу твърдението, че кофеиносъдържащите напитки не влизат в общите сметки поради отводняващото си действие. Ако не ни се пие вода, то не би и трябвало да насилваме организма си, съветва английският нефролог, според когото излишните течности могат дори да ни навредят. В случай че не може да се справи с поддържането на водния баланс, организмът сам ще ни даде сигнал. Той сам знае каква точно доза вода му е нужна, заявява нефрологът.

За разлика от него последователите на теорията за лечението с вода са убедени, че обезводняването на организма е в основата на всички болести, включително и на рака. Че недостигът на вода в тялото ни предизвиква болка, в същото време това състояние се класифицира като болест. И че следвайки препоръките за пиене на вода при жажда, възрастните са най-застрашени от обезводняване, тъй като човек губи с времето усета си за жажда. Водата може да ни излекува от всички недъзи, твърдят те и ни съветват да пием по три литра вода на ден, включително по време на хранене. Въпросът, по който не се спори, е, че нуждите от вода на всеки от нас са зависими от редица фактори. От температурата на тялото ни, на обкръжаващата ни среда, от емоционалното ни състояние, стреса, физическото натоварване - всеки от изброените фактори може да увеличи отделянето на пот и потребностите от вода.

Диетолозите обаче са на едно мнение: има хора, които мислят, че поемането на повече вода увеличава теглото, но всъщност е точно обратното - водата ни помага в битката с килограмите. Много хора не могат да разпознаят и разграничат усещането за жажда от глада и вместо вода слагат в устата си храна.

От друга страна, сигналите за обезводняване - суха уста, често главоболие, умора, може да се сбъркат със симптомите на някоя болест, диабета например. А все по-често споменаваната чаша топла вода, дори две, изпити още след ставане от сън, са лесен трик както за стимулиране на процесите на самоочистване на организма, така и за засилване на метаболизма. Чаша вода, изпита половин час преди всяко хранене, пък подготвя храносмилателната система, създава усещането за ситост в стомаха и не ни позволява да поемем храна над необходимото.

Няма съмнение и в това, че по време на физическа активност запасите от вода в организма непрекъснато трябва да се обновяват - заради по-усиленото потене, заради двигателната активност, която товари сърцето. При аеробните движения като тичане и колоездене специалистите препоръчват приемът на бистрата течност да се увеличи на 50 милилитра вода на килограм телесно тегло. Важно е да се знае и че тя не трябва да е ледено студена, за да се избегнат проблемите от температурните разлики.

Искра Ценкова


Източник: СЕГА
http://www.segabg.com

 

 

В рубриката

Спете на отворен прозорец за здраве

прочетена:   20315



Варени яйца всеки ден за перфектно здраве

прочетена:   1304



Да, мързелът е здравословен

прочетена:   26530



Преборете пролетната умора с позитивизъм

прочетена:   1429



7 ползи на меда върху здравето

прочетена:   3430



Здрави и слаби с интуитивно хранене

прочетена:   1275



Осем мита за храненето

прочетена:   2853



Мит ли са осемте чаши вода

прочетена:   4771



За да сме в добро настроение от рано сутрин...

прочетена:   3758



Мрежата лишава хората от навици за общуване

прочетена:   1150



АРХИВ  Архив новини
 
ДИММАР ТРЕЙД
Международен транспорт и спедиция

КОНТРОЛ НА ТЕГЛОТО
Здравословен начин за поддържане на оптимална физическа форма с продуктите на Herbalife

ЕКОСТИЛ
Производство на циклон-филтри, метални изделия, PVC и алуминиева дограма

Академик Вера МУТАФЧИЕВА
Биография, библиография, интервюта, отзиви

Д-р Мария Михайлова
Специалист по очни болести

Пластична и естетична хирургия на лицето. Пластични и реконструктивни операции около очите (клепачи, слъзни пътища, орбита). Блефаропластика. Орбитна хирургия и протези. Корекция на торбички под очите. Птоза.
 
 
 

 
За контакти:office@ida.bg Условия за реклама HERBALIFE Изработване на уеб страници

Copyright © 1998-2009 Studio IDA All rights reserved.