Събота, 21 Април 2018
Православен календар

   

Фамилия


Как се променя метаболизмът с годините?

08-01-2018  |   Източник:  Аз, жената
Как се променя метаболизмът с годините? Ако сте на 30, започвайте да спортувате активно

Как се промени фигурата ви през годините? Със сигурност сте забелязали, че с всяка изминала година е все по-трудно да се поддържа едно и също тегло, което да е здравословно.

Това се дължи на промените в метаболизма. Какви са те в различните периоди от нашия живот и какво бихме могли да направим, за да останем в добра форма?

Между 20 и 30-годишна възраст

Най-често в тази възраст се наблюдава най-високото ниво на метаболизъм в покой (когато не правим нещо кой знае какво специално). Но добрият метаболизъм в този възрастов период зависи разбира се както от генетичните фактори, така и от нивото на човешката дейност.

Освен това, не бива да се забравя, че до около 25-годишна възраст, процесът на интензивен растеж на костите продължава, така че калориите се изгарят доста активно.

Приближавайки 30-те, консумацията на нездравословни храни се забелязва с добавяне на няколко сантиметра в проблемните области. Още по-близо до 30 години излишъци под формата на висококалорични храни водят до появата на ненужни сантиметри в проблемните области. Въпреки това, редовните упражнения и разумното хранене ще помогнат да се върнете бързо към добрата форма.

Между 30 и 40-годишна възраст

Ако до навършване на 30-те си години не сте били много физически активни, избягвали сте спортните активности, това ще трябва да се промени. Скоростта на метаболизма е в състояние на почивка и зависи от обема на мускулите.

Приблизително от 30-годишна възраст, мускулната маса започва да намалява с 1% годишно. Ако не започнете да спортувате, да поддържате мускулите в добра форма, приемете факта, че излишните мазнини ще се натрупват около талията, бедрата, ръцете, корема.

Друга специфична за възрастта характеристика е намаляването синтеза на растежния хормон. В резултат на това се наблюдава промяна в метаболизма към забавяне. За да бъдете в добра форма и без излишни мазнини, спортувайте 2-3 пъти седмично и обърнете внимание на начина на хранене.

Между 40 и 50 +

В този период естрогенът започва да намалява драстично, тялото се подготвя за настъпването на менопаузата. Метаболизмът се забавя, затова е важно да продължим да спортуваме редовно, да ограничим до минимум консумацията на сол, захар, тестени изделия. Добре е да добавим здравословни протеини в менюто си, тъй като те дават сила на мускулите и ни засищат за по-дълго време.

Освен спадовете в нивото на естрогена се забелязва спад и на прогестерона и това води до загуба на костна плътност и мускулна маса, за сметка на по-бързото увеличаване на теглото.

Значението на спортната активност и храненето е също толкова важно, колкото и в предишните десетилетия. Те спомагат за укрепването на мускулите, костите.

Важно е да внимаваме с консумацията на захар, тъй като глюкозата не бива използвана толкова за гориво, а се трупа като излишни мазнини.



Източник: Аз, жената
http://www.az-jenata.bg


ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
Времето във Варна
Температура:
20°
Влажност: 33 %
Вятър: 0 км/ч, С
Атм. налягане: 1020 hPa

София 18°
Пловдив 20°
Бургас 19°
Г. Оряховица 19°
В РУБРИКАТА
Кога да се замислите за второ дете?

Прочетена:   4834

Защо жените живеят по-дълго от мъжете?

Прочетена:   66343

Стерилни ли са наистина миялните машини?

Прочетена:   2092

5 причини да се будите изтощени

Прочетена:   391

10 безкомпромисни правила, ако имате тийнейджър у дома

Прочетена:   2838

При кашлица и болки в гърлото, пийте топла вода

Прочетена:   2059

Комфорт в спалнята – защо спим по-добре на студено?

Прочетена:   426

Грип - как да предпазим детето от боледуване?

Прочетена:   263

Детските страхове не са безобиден проблем

Прочетена:   444

Колко често трябва да почиствате мивката?

Прочетена:   214

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 249 - Вчера 491 - Общо 34747958 за 7076 дни - Средно дневно 4911 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)