Варненскят портал

Вторник, 23 Април 2024
 

   

Образование


Агресия и безнаказаност са проблем №1 в училище

03-11-2015  |   Източник:  СЕГА
Агресия и безнаказаност са проблем №1 в училище Всеки втори преподавател се оплаква от невъзпитани и недисциплинирани ученици

Чувството за безнаказаност сред учениците, лошата дисциплина и агресията се определят от учителите като едни от най-големите проблеми на българското училище. 2/3 от родните преподаватели подкрепят приобщаващото образование, което може да помогне за тези проблеми, но нямат достатъчно информация за новите методи на работа с деца със специални потребности. Това показват резултатите от национално представително проучване сред 300 преподаватели от 1-ви до 8-и клас, осъществено от "Глобал метрикс" по поръчка на Центъра за приобщаващо образование (ЦПО).

Най-тревожно според учителите е чувството за безнаказаност сред учениците - 51% от тях са посочили този проблем за най-съществен. На второ място е поставена незаинтересоваността на децата от учебния материал (49.2%), следвана от липсата на дисциплина (48%), физическата агресия (45%), лошото възпитание (37%), вербалната агресия (36%), както и сложното и трудно достъпно учебно съдържание (31.2%) и липсата на толерантност между учениците (29%). Според ЦПО проблемите до голяма степен са резултат от моделите на поведение и общуване между възрастните, които подрастващите наблюдават.

Голяма част от учителите смятат, че не могат да влияят върху възпитанието на своите ученици, получено у дома. Допълнителна пречка се оказва и сложното учебно съдържание, както и предизвикателството учебният материал да се представи по нов, по-интересен начин.

54% от интервюираните смятат за важно постоянното присъствие на ресурсен учител в училище. По-противоречиво обаче се приема идеята за присъствие на втори учител в класната стая заедно с основния учител. Тук мненията се поляризират - 51% от учителите биха приели тази възможност, 22% подкрепят идеята, но не биха искали те лично да имат втори учител в своя клас, а 25% са против, защото това според тях нарушава учебния процес и разсейва децата.



НУЖДА

Половината от участващите в проучването учители са заявили, че имат нужда от нови методи на работа с децата с обучителни трудности (51%), от знания и умения за изработване на индивидуален план за децата със специални потребности (43%), от конкретни инструменти, които да им помогнат при определяне на децата, нуждаещи се от допълнителна подкрепа (38%). Важна част от знанията и уменията на учителите са свързани и с отчитане на напредъка и постиженията на детето (37%). Сред ключовите компетентности за учителите е и умението да разпознават различните стилове на учене при различните деца (32%).

Силвия Георгиева


Източник: СЕГА
http://www.segabg.com


ВАРНА СИТИ ИНФО
 


Не позволявайте болката да ви отнеме радостта от живота!
В магазин Билков рай във Варна и в онлайн магазина www.bilkov-rai.com ще намерите продукти, които да:
- съхранят младостта на ставите и хрущялите
- да върнат подвижността ви
- да противодействат на възпаленията
- да намалят болката

За бърза поръчка или консултация за продукт позвънете на тел. 087 900 0 388 или ползвайте връзката чрез месинджър.
 
 
В РУБРИКАТА
Как се учи най-лесно?

Прочетена:   156154

Какво означава да бъдеш Учител!

Прочетена:   6676

Всеки трети седмокласник има двойка по математика

Прочетена:   44593

Хайде стига с образователните екзотики

Прочетена:   5753

2/3 от университетите увеличават таксите за студенти

Прочетена:   8712

Университетите залагат на сигурно с новите си специалности

Прочетена:   6429

Училището не е място за дресировка на ума

Прочетена:   7549

За какво още да гледаме при избора на университет

Прочетена:   2354

Режат приема в икономика

Прочетена:   3049

Учителите искат повече български теми в 6-и и 8-и клас

Прочетена:   2737

АРХИВ  Архив новини

Copyright © 1998-2022  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Дне - 322 - Вчера 291 - Общо 6325186 за 9475 дни - Минимум 668 - Максимум 6448 от 15.05.1998 (23:13)