Сряда, 20 Юни 2018
Православен календар

   

Кулинария


Топ 7+1 храни в менюто за месец април

09-04-2015  |   Източник:  в-к Стандарт
Топ 7+1 храни в менюто за месец април Кои са най-добрите храни за месец април? Освен вкусни, те ще ни помогнат да надвием пролетната умора и ще ни дадат тонус.

Листа от цвекло
Този зеленчук е пълен с много полезни хранителни вещества, сред които са витамините С и К, калий и желязо. Може да се консумира като салата, с картофи, към супи или пици.

Мейер лимон
Това е специален вид лимон с тънка и гладка кора. Кръстоска е между лимон и портокал или мандарина. Нарича се Мейер, тъй като пръв го открива Франк Мейер през 1908 година. На вкус е по-сладък от обикновените лимони. Перфектен е за сокове, фрешове, десерти и като добавка към сосове за салати.

Мизуна
Често се добавя към зелени салати. Представлява японски зеленолистен зеленчук. Съхранява се в продължение на 5 дни, увит в салфетка и найлонова торбичка.

Кориандър
Кориандърът е богат източник на хранителни вещества. Може да бъде намерен пресен в началото на пролетта. Може да се използва като добавка към ястия с ориз, макаронени салати, салца и гуакамоле. Съхранява се по същия начин като мизуната или потопен в чаша с вода, която се сменя всеки ден.

Манго
Една чаша нарязано манго съдържа 107 калории и 3 грама фибри, както и множество витамини и минерали. То е източник на антиоксиданти, витамини А, С, Е, В6, К и калий. Мангото е отличен помощник в борбата с високото кръвно, както и за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Ревен
Консумират се само стъблата. Листата не бива да се ядат, тъй като са с високо съдържание на на токсична оксалова киселина. Ревенът е кисел на вкус и би могъл да се хапва в комбинация с нещо сладко.

Рукола
Половин чаша рукола има само 2 калории, но съдържа много витамини като А, С, К и фолат. Богата е на антиоксиданта лутеин, който поддържа здрави кожата, сърцето и очите. Може да я използвате под формата на салата или като добавка към супи, картофи, пици или други тестени изделия.

Магданоз
1 с.л. магданоз съдържа едва 1 калория, но също така и 75% от препоръчваната дневна доза на витамин К. Източник е също така на витамини А и С, фолиева киселина, калий, желязо и калций. Известен е със свойствата си на афродизиак, а също и с това, че избавя от лошия дъх.


Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com


ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
Времето във Варна
Температура:
28°
Влажност: 40 %
Вятър: 15.2 км/ч, С
Атм. налягане: 1016 hPa

София 19°
Пловдив 27°
Бургас 29°
Г. Оряховица 23°
В РУБРИКАТА
Няколко храни за по-добра концентрация

Прочетена:   7939

Умерена консумация на алкохол = по-добър живот

Прочетена:   987

5 храни ни стоплят в студеното време

Прочетена:   2531

Какви салати да приготвя за Бъдни вечер?

Прочетена:   183

7 тайни на перфектния омлет

Прочетена:   1556

8 причини по-често да хапвате риба (плюс един разбулен мит)

Прочетена:   1050

Есенен гювеч

Прочетена:   212

Как да изберем агне за празника

Прочетена:   37583

Нарът - еликсирът на Мароко

Прочетена:   6969

Великденски заек "на градус"

Прочетена:   14244

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 176 - Вчера 552 - Общо 34778442 за 7136 дни - Средно дневно 4874 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)