Понеделник, 11 Декември 2017
Православен календар

   

Кулинария


Топ 7+1 храни в менюто за месец април

09-04-2015  |   Източник:  в-к Стандарт
Топ 7+1 храни в менюто за месец април Кои са най-добрите храни за месец април? Освен вкусни, те ще ни помогнат да надвием пролетната умора и ще ни дадат тонус.

Листа от цвекло
Този зеленчук е пълен с много полезни хранителни вещества, сред които са витамините С и К, калий и желязо. Може да се консумира като салата, с картофи, към супи или пици.

Мейер лимон
Това е специален вид лимон с тънка и гладка кора. Кръстоска е между лимон и портокал или мандарина. Нарича се Мейер, тъй като пръв го открива Франк Мейер през 1908 година. На вкус е по-сладък от обикновените лимони. Перфектен е за сокове, фрешове, десерти и като добавка към сосове за салати.

Мизуна
Често се добавя към зелени салати. Представлява японски зеленолистен зеленчук. Съхранява се в продължение на 5 дни, увит в салфетка и найлонова торбичка.

Кориандър
Кориандърът е богат източник на хранителни вещества. Може да бъде намерен пресен в началото на пролетта. Може да се използва като добавка към ястия с ориз, макаронени салати, салца и гуакамоле. Съхранява се по същия начин като мизуната или потопен в чаша с вода, която се сменя всеки ден.

Манго
Една чаша нарязано манго съдържа 107 калории и 3 грама фибри, както и множество витамини и минерали. То е източник на антиоксиданти, витамини А, С, Е, В6, К и калий. Мангото е отличен помощник в борбата с високото кръвно, както и за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Ревен
Консумират се само стъблата. Листата не бива да се ядат, тъй като са с високо съдържание на на токсична оксалова киселина. Ревенът е кисел на вкус и би могъл да се хапва в комбинация с нещо сладко.

Рукола
Половин чаша рукола има само 2 калории, но съдържа много витамини като А, С, К и фолат. Богата е на антиоксиданта лутеин, който поддържа здрави кожата, сърцето и очите. Може да я използвате под формата на салата или като добавка към супи, картофи, пици или други тестени изделия.

Магданоз
1 с.л. магданоз съдържа едва 1 калория, но също така и 75% от препоръчваната дневна доза на витамин К. Източник е също така на витамини А и С, фолиева киселина, калий, желязо и калций. Известен е със свойствата си на афродизиак, а също и с това, че избавя от лошия дъх.


Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com


ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
1.66567 2.2346
Времето във Варна
Температура:
08°
Влажност: 66 %
Вятър: 7.6 км/ч, С
Атм. налягане: 1017 hPa

София -1°
Пловдив 02°
Бургас 07°
Г. Оряховица 01°
В РУБРИКАТА
8 причини по-често да хапвате риба (плюс един разбулен мит)

Прочетена:   908

Есенен гювеч

Прочетена:   96

Как да изберем агне за празника

Прочетена:   37400

Нарът - еликсирът на Мароко

Прочетена:   6824

Великденски заек "на градус"

Прочетена:   14127

Топ 7+1 храни в менюто за месец април

Прочетена:   1546

Постни манджи - за душата и тялото

Прочетена:   7281

Негово величество Шаранът

Прочетена:   6271

Летни супи за отскок

Прочетена:   7194

Менюто през лятото

Прочетена:   3623

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 623 - Вчера 711 - Общо 34663707 за 6945 дни - Средно дневно 4992 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)