Неделя, 25 Февруари 2018
Православен календар

   

Кулинария


Менюто през лятото

27-07-2014  |   Източник:  
Менюто през лятото Какво е препоръчително да консумираме в горещото време

Отдавна е известно, че всеки годишен сезон предполага и промени в основните храни, които употребяваме.
Така например, в топлото време отпада необходимостта от затопляне на организма. Сърцето и кръвоносните съдове работят по-усилено, тъй като знойният въздух и активните слънчеви ултравиолетови лъчи не са сред най-полезните фактори за здравето ни.
Човек се поти силно. Затова употребата на достатъчно (не по-малко от 2л. дневно) течности е задължително.
Плодове и зеленчуци могат да се ядат в неограничено количество, но мазната и тежка храна трябва да се ограничи. Тя е сериозно натоварване и за стомашно-чревния тракт, и за сърцето.

Какво препоръчват диетолозите за летния сезон

Студени супи
Заменете месните супи със супи от спанак, коприва, лапад. Не забравяйте да ги подправите с копър, магданоз и няколко лъжици кисело мляко. Студените супи, минералната вода, кисело-млечните напитки, пресните сокове и зеленчуковите отвари утоляват жаждата и съдържат полезни вещества и минерали, в това число белтъчини и калций.

Гарнитури и салати
Опитайте се да сведете до минимум топлинната обработка на плодовете и зеленчуците. Забравете за мазните подправки като майонеза и сметана. Към салатите добавяйте само растителни масла и лимонов сок. Съчетанието на пресни плодове и зеленчуци със захар или сол способства за намаляване на съдържащите се в тях полезни вещества, затова най-добре консумирайте плодовете и зеленчуците просто добре измити.

Топли ястия
Рибата е фаворит в лятното меню. Тя е богата на мастноразтворими киселини, от нея не се пълнее.
Друга алтернатива са различните морски продукти, които съдържат йод, калций, магнезий, фосфор, желязо, витамини А, В, Е, и D. Морските продукти се усвояват от организма много по-добре и леко, отколкото месото, а и почти не съдържат въглехидрати.
Това не означава, че трябва напълно да се откажете от месото през лятото. Избирайте говеждо или телешко месо без мазнини, но избягвайте да го приготвяте на скара. Много по-лесно вашият организъм, особено ако все още не е укрепнал след зимно-пролетната авитаминоза, ще усвои вареното или задушено месо.


Източник:



ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
1.59023 2.22405
Времето във Варна
Температура:
-4°
Влажност: 80 %
Вятър: 36.1 км/ч, С
Атм. налягане: 1017 hPa

София -4°
Пловдив -2°
Бургас -1°
Г. Оряховица -4°
В РУБРИКАТА
Няколко храни за по-добра концентрация

Прочетена:   1952

Умерена консумация на алкохол = по-добър живот

Прочетена:   924

5 храни ни стоплят в студеното време

Прочетена:   2463

Какви салати да приготвя за Бъдни вечер?

Прочетена:   116

7 тайни на перфектния омлет

Прочетена:   1482

8 причини по-често да хапвате риба (плюс един разбулен мит)

Прочетена:   996

Есенен гювеч

Прочетена:   159

Как да изберем агне за празника

Прочетена:   37504

Нарът - еликсирът на Мароко

Прочетена:   6903

Великденски заек "на градус"

Прочетена:   14189

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 612 - Вчера 595 - Общо 34718925 за 7021 дни - Средно дневно 4946 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)