Понеделник, 11 Декември 2017
Православен календар

   

Кулинария


Менюто през лятото

27-07-2014  |   Източник:  
Менюто през лятото Какво е препоръчително да консумираме в горещото време

Отдавна е известно, че всеки годишен сезон предполага и промени в основните храни, които употребяваме.
Така например, в топлото време отпада необходимостта от затопляне на организма. Сърцето и кръвоносните съдове работят по-усилено, тъй като знойният въздух и активните слънчеви ултравиолетови лъчи не са сред най-полезните фактори за здравето ни.
Човек се поти силно. Затова употребата на достатъчно (не по-малко от 2л. дневно) течности е задължително.
Плодове и зеленчуци могат да се ядат в неограничено количество, но мазната и тежка храна трябва да се ограничи. Тя е сериозно натоварване и за стомашно-чревния тракт, и за сърцето.

Какво препоръчват диетолозите за летния сезон

Студени супи
Заменете месните супи със супи от спанак, коприва, лапад. Не забравяйте да ги подправите с копър, магданоз и няколко лъжици кисело мляко. Студените супи, минералната вода, кисело-млечните напитки, пресните сокове и зеленчуковите отвари утоляват жаждата и съдържат полезни вещества и минерали, в това число белтъчини и калций.

Гарнитури и салати
Опитайте се да сведете до минимум топлинната обработка на плодовете и зеленчуците. Забравете за мазните подправки като майонеза и сметана. Към салатите добавяйте само растителни масла и лимонов сок. Съчетанието на пресни плодове и зеленчуци със захар или сол способства за намаляване на съдържащите се в тях полезни вещества, затова най-добре консумирайте плодовете и зеленчуците просто добре измити.

Топли ястия
Рибата е фаворит в лятното меню. Тя е богата на мастноразтворими киселини, от нея не се пълнее.
Друга алтернатива са различните морски продукти, които съдържат йод, калций, магнезий, фосфор, желязо, витамини А, В, Е, и D. Морските продукти се усвояват от организма много по-добре и леко, отколкото месото, а и почти не съдържат въглехидрати.
Това не означава, че трябва напълно да се откажете от месото през лятото. Избирайте говеждо или телешко месо без мазнини, но избягвайте да го приготвяте на скара. Много по-лесно вашият организъм, особено ако все още не е укрепнал след зимно-пролетната авитаминоза, ще усвои вареното или задушено месо.


Източник:



ВАРНА СИТИ ИНФО
Валутите:
1.66567 2.2346
Времето във Варна
Температура:
08°
Влажност: 66 %
Вятър: 7.6 км/ч, С
Атм. налягане: 1017 hPa

София -1°
Пловдив 02°
Бургас 07°
Г. Оряховица 01°
В РУБРИКАТА
8 причини по-често да хапвате риба (плюс един разбулен мит)

Прочетена:   908

Есенен гювеч

Прочетена:   96

Как да изберем агне за празника

Прочетена:   37400

Нарът - еликсирът на Мароко

Прочетена:   6823

Великденски заек "на градус"

Прочетена:   14127

Топ 7+1 храни в менюто за месец април

Прочетена:   1545

Постни манджи - за душата и тялото

Прочетена:   7281

Негово величество Шаранът

Прочетена:   6270

Летни супи за отскок

Прочетена:   7194

Менюто през лятото

Прочетена:   3623

АРХИВ  Архив новини
 

Copyright © 1998-2017  -  Studio IDA  -  All rights reserved.

Уникални посещения: - Днес 623 - Вчера 711 - Общо 34663707 за 6945 дни - Средно дневно 4992 -  Рекорд 6005 на 08.03.2010 (23:57)